Pzw Konferencje

Konferencje o zdrowiu

Zdrowie

Problemy związane z pracą przy komputerze i jak ich uniknąć

Nie jest tajemnicą, że praca siedząca, w tym szczególnie ta wykonywana przed komputerem, do najzdrowszych nie należy. Powszechnie wiadomo, że pracując fizycznie narażamy się na całą gamę urazów, jednak już od lat coraz więcej mówi się o konsekwencjach zdrowotnych pracy za biurkiem. A jest o czym mówić.

Według badań, siedzący tryb pracy zwiększa prawdopodobieństwo przedwczesnej śmierci aż o 60 procent. Spędzając większość dnia w ten sposób narażamy się na zwiększone ryzyko zachorowania na:

  • choroby kręgosłupa
  • cukrzycę
  • choroby układu krążenia
  • choroby nowotworowe wywołane ekspozycja na pole magnetyczne
  • zespół cieśni nadgarstka

Co z tym zrobić?

No cóż, coś z tym zrobić trzeba, jeżeli zależy nam na dobrym zdrowiu. Jeśli chcemy zadbać o nasz kręgosłup, najlepszym wyjściem będzie zainwestowanie w odpowiednie krzesło, które zapewni nam solidne oparcie i dowolną regulację. Z pomocą przyjdzie nam również poduszka ortopedyczna do siedzenia, która ułatwi nam zachowanie prawidłowej pozycji siedzącej przez długie godziny – www.megamedic.pl/poduszki-ortopedyczne-do-siedzenia. Jest to szczególnie ważne dla naszych pleców, gdyż garbienie się, czy też pozostawanie w innej niekorzystnej pozycji, może w niedługim czasie wyrządzić nam nieodwracalne szkody.

Ważne, by robić sobie regularne przerwy w pracy, które pozwolą nam rozprostować nogi i pobudzić krążenie. A jeśli już o nogach mowa, to pamiętajmy aby siedząc w pracy, nie zakładać ich jedna na drugą. Robiąc to uciskamy tętnice, które się tam znajdują. Pracując przy komputerze pamiętajmy zawsze o bezpiecznej odległości od monitora, która wynosi mniej więcej długość wyciągniętej ręki. Ważne również, by ten znajdował się na odpowiedniej wysokości. Niezbędne mogą okazać się odpowiednie okulary, a wysychaniu oczu zapobiegną regularnie stosowane krople ze świetlikiem, czy tez popularne „sztuczne łzy”. Nie zapominajmy również, że brak ruchu w pracy warto zrównoważyć aktywnością fizyczną w czasie wolnym. Nasze ciało nam podziękuje.